Hoe kunnen we u helpen?
Inhoudsopgave
< Alle artikelen

E-mail- en serverinstellingen Microsoft Outlook 2013, 2016 of 2019 (Mailserver Naomi)

Algemeen

n deze algemene handleiding leggen we u uit hoe u een e-mailadres instelt in het e-mailprogramma Microsoft Office Outlook 2013, 2016 of 2019.

  • Wij adviseren gebruik te maken van de e-mailprotocol: IMAP.
  • Van toepassing voor volgende e-mailprogramma’s: Microsoft Office Outlook 2013, 2016 of 2019. Gebruikt u Microsoft Office 365 Outlook? Dan is deze e-mailconfiguratie niet veel anders.
  • Het opnieuw instellen van uw e-mailadres door aanschaf van een nieuwe laptop of desktop met Microsoft Office Outlook 2013, 2016 of 2019 (en Office 365 Outlook).
  • Na het verhuizen van uw oude hostingprovider naar ons, past u handmatig naar onze inkomende en uitgaande server in uw Outlook programma. Zie onderstaand voor onze mailserver.

Verschil tussen IMAP en POP e-mailprotocollen

Klik op de onderstaande button wat de voor- en nadelen zijn van IMAP en POP e-mailprotocollen

Verschillen tussen IMAP en POP e-mailprotocollen

E-mailaccount aanmaken en/of wachtwoord wijzigen

Voordat u aan de slag kan gaan met het instellen van een e-mailadres dient u eerst in het bezit te zijn van de login gegevens.

Wij archiveren geen wachtwoorden van e-mailaccounts. Weet u het wachtwoord niet meer, dan kunt u het wachtwoord van uw e-mailaccount wijzigen via uw controle paneel DirectAdmin. Het nieuwe wachtwoord moet u op alle apparaten opnieuw invoeren in de Apple-Mail app. Liever het huidige wachtwoord gebruiken? Dan kunt u via uw controle paneel DirectAdmin het huidige wachtwoord invoeren die u gebruikt, als u dit wachtwoord van uw e-mailadres nog weet. Anders krijgt u telkens een foutmelding.

Een e-mailaccount aanmaken in DirectAdmin Het wachtwoord wijzigen van uw e-mailaccount

Een (internet) POP/IMAP e-mailadres instellen

Om een nieuw e-mailadres te instellen op uw Microsoft Office Outlook 2013/2016/2019 of om uw mailserver na verhuizing aan te passen, kunt u op het +-je drukken voor de handleiding.

U stelt een nieuw e-mailadres in Outlook 2013. U voert deze stappen via het dialoogvenster: Nieuw account toevoegen uit.

  1. Selecteer Handmatige instelling of extra servertypen > Volgende.
  2. Selecteer POP or IMAP > Volgende. Wij adviseren u gebruik te maken van e-mailprotocol IMAP.
  3. Configureer onder Gebruikersgegevens de volgende instellingen:
    1. Typ uw volledige naam in het vak Uw naam.
    2. Typ uw volledige e-mailadres in het vak E-mailadres.
  4. Klik onder Servergegevens op uw type e-mailaccount in het vak Accounttype. Als u in het vak Account type POP3 of IMAP selecteert, configureert u de volgende instellingen:
    1. Type handmatig in het vak Server voor inkomende e-mail: naomi.m31.nl
    2. Type handmatig in het vak Server voor uitgaande e-mail: naomi.m31.nl
  5. Configureer onder Aanmeldingsgegevens de volgende instellingen:
    1. Type in het vak Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld: info@uwdomein.tld.
    2. Type in het vak Wachtwoord het wachtwoord in van uw e-mailadres
    3. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in als u wilt dat Outlook het wachtwoord voor uw e-mailaccount onthoudt. Dan hoeft u uw wachtwoord niet telkens opnieuw in te voeren.
  6. Als dit vereist wordt, schakelt u het selectievakje Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist in om u aan te melden met verificatie via een beveiligd wachtwoord.
  7. Selecteer Accountinstellingen testen. Het volgende proces vindt plaats wanneer u Accountinstellingen testen selecteert:
    1. De verbinding van het systeem met internet wordt bevestigd.
    2. U wordt aangemeld bij de Uitgaande e-mail (SMPT): naomi.m31.nl
    3. U wordt aangemeld bij de Inkomende e-mail (POP3 of IMAP): naomi.m31.nl
    4. Als u zich eerst moet aanmelden bij de POP3 (of IMAP)-server, stelt Outlook de optie Aanmelden bij server voor inkomende e-mail voordat e-mail wordt verzonden automatisch in.
    5. Er wordt een testbericht verzonden. In dit bericht wordt gemeld welke eventuele wijzigingen Outlook heeft aangebracht in de oorspronkelijke configuratie en waarom dat is gebeurd.
  8. Selecteer Volgende > Voltooien.
  9. Vervolgens is uw e-mailadres succesvol ingesteld. U kunt nu gebruik maken van uw e-mailadres op Microsoft Outlook 2013.

Bestaand e-mailadres aanpassen (mailserver)

Gaat u naar ons verhuizen? Of bent u verhuisd van uw huidige hostingprovider naar ons? Dan moet u uw mailserver aanpassen in de serverinstellingen van uw e-mailadres in de Outlook 2013.

Let erop dat het e-mailadres eerst aangemaakt in DirectAdmin moet worden bij ons en met hetzelfde wachtwoord die u gebruikt bij uw huidige hostingprovider. Vragen of hulp nodig met het overzetten van uw e-mailberichten? Neemt u gerust contact met ons op info@media31.nl.

  1. U start Outlook 2013 op en u gaat vervolgens naar “Bestand”
  2. U bent nu onder ACCOUNTGEGEVENS. Selecteer uw mailbox waarvan u de e-mailinstellingen wilt aanpassen naar onze mailserver. Dan ziet u vervolgens Accountinstellingen en door de dropdown keuzemenu, u selecteert Serverinstellingen. U ziet een gelijksoortig venster van uw oude mailserver instellingen van uw POP/IMAP account.
  3. Bij Server informatie of Serverinstellingen ziet u het volgende:
    1. Account Type: IMAP of POP3
    2. Inkomende server (IMAP/POP): het oude inkomende mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
    3. Uitgaande server (SMTP): het oude uitgaande mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
  4. Het Login informatie hoeft u verder niet aan te passen, mits dat u een ander wachtwoord voor uw e-mailadres gebruikt.
  5. U klikt nu op de knop ‘Meer instellingen´ of ´More settings’ en vervolgens op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail´ of ´Outgoing Server’. U vinkt hier de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ of ´My outgoing server (SMTP) requires authentication´ aan en dan de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’ of ´Use same settings as my incoming mailserver´.
  6. U klikt vervolgens op ‘OK’ en dan op ‘Volgende’. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klikt u op ‘Sluiten’ en ‘Voltooien’.
  7. Vervolgens is zijn de nieuwe mailservers succesvol ingesteld, u kan het e-mailadres nu direct gebruiken via Outlook 2013/2016/2019/Office 365 Outlook! Werkt het nog niet? Dan gaat u naar stap 8:
  8. Sluit Outlook emailprogramma af en start na 30 seconden vervolgens weer op. Op deze manier maakt Outlook een nieuwe beveiligde verbinding met onze mailserver.
  9. Start vervolgens Outlook 2013 opnieuw op.

Extra ondersteuning nodig?

Lukt het een of ander manier niet? Wij kunnen u helpen om uw e-mailadres goed in te stellen. Onderaan deze pagina vindt u meer informatie voor hulp op afstand-service.

Let op, houd er rekening mee dat Micrsoft Office (Outlook) 2013 geen (beveiligings-) updates meer krijgt van Microsoft.

U stelt een nieuw e-mailadres in Outlook 2016. U voert deze stappen via het dialoogvenster: Nieuw account toevoegen uit.

  1. Selecteer Handmatige instelling of extra servertypen > Volgende.
  2. Selecteer POP or IMAP > Volgende. Wij adviseren u gebruik te maken van e-mailprotocol IMAP.
  3. Configureer onder Gebruikersgegevens de volgende instellingen:
    1. Typ uw volledige naam in het vak Uw naam.
    2. Typ uw volledige e-mailadres in het vak E-mailadres.
  4. Klik onder Servergegevens op uw type e-mailaccount in het vak Accounttype. Als u in het vak Account type POP3 of IMAP selecteert, configureert u de volgende instellingen:
    1. Type handmatig in het vak Server voor inkomende e-mail: naomi.m31.nl
    2. Type handmatig in het vak Server voor uitgaande e-mail: naomi.m31.nl
  5. Configureer onder Aanmeldingsgegevens de volgende instellingen:
    1. Type in het vak Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld: info@uwdomein.tld.
    2. Type in het vak Wachtwoord het wachtwoord in van uw e-mailadres
    3. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in als u wilt dat Outlook het wachtwoord voor uw e-mailaccount onthoudt. Dan hoeft u uw wachtwoord niet telkens opnieuw in te voeren.
  6. Als dit vereist wordt, schakelt u het selectievakje Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist in om u aan te melden met verificatie via een beveiligd wachtwoord.
  7. Selecteer Accountinstellingen testen. Het volgende proces vindt plaats wanneer u Accountinstellingen testen selecteert:
    1. De verbinding van het systeem met internet wordt bevestigd.
    2. U wordt aangemeld bij de Uitgaande e-mail (SMTP): naomi.m31.nl
    3. U wordt aangemeld bij de Inkomende e-mail (POP3 of IMAP): naomi.m31.nl
    4. Als u zich eerst moet aanmelden bij de POP3 (of IMAP)-server, stelt Outlook de optie Aanmelden bij server voor inkomende e-mail voordat e-mail wordt verzonden automatisch in.
    5. Er wordt een testbericht verzonden. In dit bericht wordt gemeld welke eventuele wijzigingen Outlook heeft aangebracht in de oorspronkelijke configuratie en waarom dat is gebeurd.
  8. Selecteer Volgende > Voltooien.
  9. Vervolgens is uw e-mailadres succesvol ingesteld. U kunt nu gebruik maken van uw e-mailadres op Microsoft Outlook 2016.

Bestaand e-mailadres aanpassen (mailserver)

Gaat u naar ons verhuizen? Of bent u verhuisd van uw huidige hostingprovider naar ons? Dan moet u uw mailserver aanpassen in de serverinstellingen van uw e-mailadres in de Outlook 2016.

Let erop dat het e-mailadres eerst aangemaakt in DirectAdmin moet worden bij ons en met hetzelfde wachtwoord die u gebruikt bij uw huidige hostingprovider. Vragen of hulp nodig met het overzetten van uw e-mailberichten? Neemt u gerust contact met ons op info@media31.nl.

  1. U start Outlook 2016 op en u gaat vervolgens naar “Bestand”
  2. U bent nu onder ACCOUNTGEGEVENS. Selecteer uw mailbox waarvan u de e-mailinstellingen wilt aanpassen naar onze mailserver. Dan ziet u vervolgens Accountinstellingen en door de dropdown keuzemenu, u selecteert Serverinstellingen. U ziet een gelijksoortig venster van uw oude mailserver instellingen van uw POP/IMAP account.
  3. Bij Server informatie of Serverinstellingen ziet u het volgende:
    1. Account Type: IMAP of POP3
    2. Inkomende server (IMAP/POP): het oude inkomende mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
    3. Uitgaande server (SMTP): het oude uitgaande mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
  4. Het Login informatie hoeft u verder niet aan te passen, mits dat u een ander wachtwoord voor uw e-mailadres gebruikt.
  5. U klikt nu op de knop ‘Meer instellingen´ of ´More settings’ en vervolgens op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail´ of ´Outgoing Server’. U vinkt hier de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ of ´My outgoing server (SMTP) requires authentication´ aan en dan de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’ of ´Use same settings as my incoming mailserver´.
  6. U klikt vervolgens op ‘OK’ en dan op ‘Volgende’. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klikt u op ‘Sluiten’ en ‘Voltooien’.
  7. Vervolgens is zijn de nieuwe mailservers succesvol ingesteld, u kan het e-mailadres nu direct gebruiken via Outlook 2016! Werkt het nog niet? Dan gaat u naar stap 8:
  8. Sluit Outlook emailprogramma af en start na 30 seconden vervolgens weer op. Op deze manier maakt Outlook een nieuwe beveiligde verbinding met onze mailserver.
  9. Start vervolgens Outlook 2016 opnieuw op.

Extra ondersteuning nodig?

Lukt het een of ander manier niet? Wij kunnen u helpen om uw e-mailadres goed in te stellen. Onderaan deze pagina vindt u meer informatie voor hulp op afstand-service.

U stelt een nieuw e-mailadres in Outlook 2019. U voert deze stappen via het dialoogvenster: Nieuw account toevoegen uit.

  1. Selecteer Handmatige instelling of extra servertypen > Volgende.
  2. Selecteer POP or IMAP > Volgende. Wij adviseren u gebruik te maken van e-mailprotocol IMAP.
  3. Configureer onder Gebruikersgegevens de volgende instellingen:
    1. Typ uw volledige naam in het vak Uw naam.
    2. Typ uw volledige e-mailadres in het vak E-mailadres.
  4. Klik onder Servergegevens op uw type e-mailaccount in het vak Accounttype. Als u in het vak Account type POP3 of IMAP selecteert, configureert u de volgende instellingen:
    1. Type handmatig in het vak Server voor inkomende e-mail: naomi.m31.nl
    2. Type handmatig in het vak Server voor uitgaande e-mail: naomi.m31.nl
  5. Configureer onder Aanmeldingsgegevens de volgende instellingen:
    1. Type in het vak Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld: info@uwdomein.tld.
    2. Type in het vak Wachtwoord het wachtwoord in van uw e-mailadres
    3. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in als u wilt dat Outlook het wachtwoord voor uw e-mailaccount onthoudt. Dan hoeft u uw wachtwoord niet telkens opnieuw in te voeren.
  6. Als dit vereist wordt, schakelt u het selectievakje Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist in om u aan te melden met verificatie via een beveiligd wachtwoord.
  7. Selecteer Accountinstellingen testen. Het volgende proces vindt plaats wanneer u Accountinstellingen testen selecteert:
    1. De verbinding van het systeem met internet wordt bevestigd.
    2. U wordt aangemeld bij de Uitgaande e-mail (SMPT): naomi.m31.nl
    3. U wordt aangemeld bij de Inkomende e-mail (POP3 of IMAP): naomi.m31.nl
    4. Als u zich eerst moet aanmelden bij de POP3 (of IMAP)-server, stelt Outlook de optie Aanmelden bij server voor inkomende e-mail voordat e-mail wordt verzonden automatisch in.
    5. Er wordt een testbericht verzonden. In dit bericht wordt gemeld welke eventuele wijzigingen Outlook heeft aangebracht in de oorspronkelijke configuratie en waarom dat is gebeurd.
  8. Selecteer Volgende > Voltooien.
  9. Vervolgens is uw e-mailadres succesvol ingesteld. U kunt nu gebruik maken van uw e-mailadres op Microsoft Outlook 2019.

Bestaand e-mailadres aanpassen (mailserver)

Gaat u naar ons verhuizen? Of bent u verhuisd van uw huidige hostingprovider naar ons? Dan moet u uw mailserver aanpassen in de serverinstellingen van uw e-mailadres in de Outlook 2019.

Let erop dat het e-mailadres eerst aangemaakt in DirectAdmin moet worden bij ons en met hetzelfde wachtwoord die u gebruikt bij uw huidige hostingprovider. Vragen of hulp nodig met het overzetten van uw e-mailberichten? Neemt u gerust contact met ons op info@media31.nl.

  1. U start Outlook 2019 op en u gaat vervolgens naar “Bestand”
  2. U bent nu onder ACCOUNTGEGEVENS. Selecteer uw mailbox waarvan u de e-mailinstellingen wilt aanpassen naar onze mailserver. Dan ziet u vervolgens Accountinstellingen en door de dropdown keuzemenu, u selecteert Serverinstellingen. U ziet een gelijksoortig venster van uw oude mailserver instellingen van uw POP/IMAP account.
  3. Bij Server informatie of Serverinstellingen ziet u het volgende:
    1. Account Type: IMAP of POP3
    2. Inkomende server (IMAP/POP): het oude inkomende mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
    3. Uitgaande server (SMTP): het oude uitgaande mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
  4. Het Login informatie hoeft u verder niet aan te passen, mits dat u een ander wachtwoord voor uw e-mailadres gebruikt.
  5. U klikt nu op de knop ‘Meer instellingen´ of ´More settings’ en vervolgens op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail´ of ´Outgoing Server’. U vinkt hier de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ of ´My outgoing server (SMTP) requires authentication´ aan en dan de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’ of ´Use same settings as my incoming mailserver´.
  6. U klikt vervolgens op ‘OK’ en dan op ‘Volgende’. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klikt u op ‘Sluiten’ en ‘Voltooien’.
  7. Vervolgens is zijn de nieuwe mailservers succesvol ingesteld, u kan het e-mailadres nu direct gebruiken via Outlook 2019! Werkt het nog niet? Dan gaat u naar stap 8:
  8. Sluit Outlook emailprogramma af en start na 30 seconden vervolgens weer op. Op deze manier maakt Outlook een nieuwe beveiligde verbinding met onze mailserver.
  9. Start vervolgens Outlook 2019 opnieuw op.

Extra ondersteuning nodig?

Lukt het een of ander manier niet? Wij kunnen u helpen om uw e-mailadres goed in te stellen. Onderaan deze pagina vindt u meer informatie voor hulp op afstand-service.

U stelt een nieuw e-mailadres in Outlook for Office 365. U voert deze stappen via het dialoogvenster: Nieuw account toevoegen uit.

  1. Selecteer Handmatige instelling of extra servertypen > Volgende.
  2. Selecteer POP or IMAP > Volgende. Wij adviseren u gebruik te maken van e-mailprotocol IMAP.
  3. Configureer onder Gebruikersgegevens de volgende instellingen:
    1. Typ uw volledige naam in het vak Uw naam.
    2. Typ uw volledige e-mailadres in het vak E-mailadres.
  4. Klik onder Servergegevens op uw type e-mailaccount in het vak Accounttype. Als u in het vak Account type POP3 of IMAP selecteert, configureert u de volgende instellingen:
    1. Type handmatig in het vak Server voor inkomende e-mail: naomi.m31.nl
    2. Type handmatig in het vak Server voor uitgaande e-mail: naomi.m31.nl
  5. Configureer onder Aanmeldingsgegevens de volgende instellingen:
    1. Type in het vak Gebruikersnaam uw volledige e-mailadres, bijvoorbeeld: info@uwdomein.tld.
    2. Type in het vak Wachtwoord het wachtwoord in van uw e-mailadres
    3. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden in als u wilt dat Outlook het wachtwoord voor uw e-mailaccount onthoudt. Dan hoeft u uw wachtwoord niet telkens opnieuw in te voeren.
  6. Als dit vereist wordt, schakelt u het selectievakje Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is vereist in om u aan te melden met verificatie via een beveiligd wachtwoord.
  7. Selecteer Accountinstellingen testen. Het volgende proces vindt plaats wanneer u Accountinstellingen testen selecteert:
    1. De verbinding van het systeem met internet wordt bevestigd.
    2. U wordt aangemeld bij de Uitgaande e-mail (SMPT): naomi.m31.nl
    3. U wordt aangemeld bij de Inkomende e-mail (POP3 of IMAP): naomi.m31.nl
    4. Als u zich eerst moet aanmelden bij de POP3 (of IMAP)-server, stelt Outlook de optie Aanmelden bij server voor inkomende e-mail voordat e-mail wordt verzonden automatisch in.
    5. Er wordt een testbericht verzonden. In dit bericht wordt gemeld welke eventuele wijzigingen Outlook heeft aangebracht in de oorspronkelijke configuratie en waarom dat is gebeurd.
  8. Selecteer Volgende > Voltooien.
  9. Vervolgens is uw e-mailadres succesvol ingesteld. U kunt nu gebruik maken van uw e-mailadres op Microsoft Outlook for Office 365.

Bestaand e-mailadres aanpassen (mailserver)

Gaat u naar ons verhuizen? Of bent u verhuisd van uw huidige hostingprovider naar ons? Dan moet u uw mailserver aanpassen in de serverinstellingen van uw e-mailadres in de Outlook for Office 365.

Let erop dat het e-mailadres eerst aangemaakt in DirectAdmin moet worden bij ons en met hetzelfde wachtwoord die u gebruikt bij uw huidige hostingprovider. Vragen of hulp nodig met het overzetten van uw e-mailberichten? Neemt u gerust contact met ons op info@media31.nl.

  1. U start Outlook for Office 365 op en u gaat vervolgens naar “Bestand”
  2. U bent nu onder ACCOUNTGEGEVENS. Selecteer uw mailbox waarvan u de e-mailinstellingen wilt aanpassen naar onze mailserver. Dan ziet u vervolgens Accountinstellingen en door de dropdown keuzemenu, u selecteert Serverinstellingen. U ziet een gelijksoortig venster van uw oude mailserver instellingen van uw POP/IMAP account.
  3. Bij Server informatie of Serverinstellingen ziet u het volgende:
    1. Account Type: IMAP of POP3
    2. Inkomende server (IMAP/POP): het oude inkomende mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
    3. Uitgaande server (SMTP): het oude uitgaande mailserver, u past deze handmatig aan naar naomi.m31.nl
  4. Het Login informatie hoeft u verder niet aan te passen, mits dat u een ander wachtwoord voor uw e-mailadres gebruikt.
  5. U klikt nu op de knop ‘Meer instellingen´ of ´More settings’ en vervolgens op het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail´ of ´Outgoing Server’. U vinkt hier de optie ‘Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ of ´My outgoing server (SMTP) requires authentication´ aan en dan de optie ‘Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail’ of ´Use same settings as my incoming mailserver´.
  6. U klikt vervolgens op ‘OK’ en dan op ‘Volgende’. Nu gaat het programma testen of de instellingen juist zijn en er connectie kan worden gemaakt met de mailserver. Als alles succesvol is klikt u op ‘Sluiten’ en ‘Voltooien’.
  7. Vervolgens is zijn de nieuwe mailservers succesvol ingesteld, u kan het e-mailadres nu direct gebruiken via Outlook for Office 365! Werkt het nog niet? Dan gaat u naar stap 8:
  8. Sluit Outlook emailprogramma af en start na 30 seconden vervolgens weer op. Op deze manier maakt Outlook een nieuwe beveiligde verbinding met onze mailserver.
  9. Start vervolgens Outlook for Office 365 opnieuw op.

Extra ondersteuning nodig?

Lukt het een of ander manier niet? Wij kunnen u helpen om uw e-mailadres goed in te stellen. Onderaan deze pagina vindt u meer informatie voor hulp op afstand-service.

Extra uitleg en onze serverinstellingen

Waarde Omschrijving
NaamVul hier de naam in van de afzender, deze wordt getoond aan anderen.
E-mailadresVul hier het volledige e-mailadres in
Type accountKies hier IMAP in (of POP indien gewenst).
Server voor inkomende e-mail naomi.m31.nl (deze moet u handmatig invullen)
Server voor uitgaande e-mailnaomi.m31.nl (deze moet u handmatig invullen)
GebruikersnaamVul hier het (volledige) e-mailadres in welke u wilt gaan instellen.
WachtwoordVul hier het wachtwoord van het e-mailadres in.
Wachtwoord onthoudenLaat dit vinkje aangevinkt staan, het e-mailprogramma onthoudt dan het wachtwoord en deze hoeft u vervolgens niet meer in te vullen bij het openen van uw e-mailprogramma.

Overzicht serverpoortnummers (IMAP en POP)

De bijbehorende serverpoorten worden automatisch toegevoegd door het gekozen e-mailprotocol IMAP of POP. Toch is het handig om te weten welke serverpoorten er worden gebruikt.

IMAP server (inkomende server): naomi.m31.nl
IMAP poort: 993 (SSL)

POP server (inkomende server): naomi.m31.nl
POP poort: 995 (SSL)

SMTP server (uitgaande server): naomi.m31.nl
SMTP poort: 465 (SSL)
Authenicatie voor SMTP is vereist!

SMTP server (uitgaande server): naomi.m31.nl
SMTP poort: 587 (STARTTLS)
SSL: Aan

Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres
Wachtwoord: vul uw wachtwoord in

Vervolgens is het e-mailadres succesvol geïnstalleerd, u kan het e-mailadres nu direct gebruiken via Outlook 2013/2016/2019/Office 365 Outlook!

Extra ondersteuning nodig? Wij staan voor u klaar.

Komt u ergens niet uit en heeft u hulp nodig of heeft u vragen? Neemt u gerust contact met ons op het onderstaande e-mailadres.

Voor hulp op afstand-service gebruiken wij een programma Teamviewer. Graag ontvangen wij van u de Partner-ID en het wachtwoord en uw e-mailadres en het wachtwoord via ons e-mailadres: info@media31.nl. Wij stellen het e-mailaccount voor u in.

U kunt de Teamviewer hier rechtstreeks downloaden: https://www.teamviewer.com/nl/teamviewer-automatisch-downloaden/ (kies voor privé gebruik)

Categories